Minek kell ennyit foglalkozni ezzel a Richárddal? Elvégre csak a harmadik hely jutott neki, nem? Miért nem rendez ez a Vszevolod gyerek inkább Szentivánéjit, vagy Ahogy tetsziket, az olyan vicces. Miért nem foglalkozik ez a Meyerhold az élet szép oldalával? Miért kell egy imperialista angol arisztokrata firkálmányait rendezni? Miért dacol a hatalommal? Miért képes meghalni az igazáért? Miért ő a huszadik század legnagyobb művészeinek egyike?
Vszevolod Emiljevics Meyerhold, az új színházi formák guruja és kiötlője, a modern színház tételezője élete vége felé jár.
A hatalom, amelynek letéteményese maga a nép hőse, Sztálin fővezér, és amely őt eddig a tenyerén hordozta, mint az új művészet mesterművészét, börtönbe záratja.
Rémálmaiban újra és újra Shakespeare III. Richárdját rendezi, az örök mesét a történelem működéséről, fogaskerekeinek csikordulásáról.
Közben születőfélben levő szörnyetegek, öncenzúra-dívák, lidércnyomás-bizottságok látogatják sorban.
Miért nem rendez Vszevolod Emiljevics az angol történelem mészárosmunkája helyett inkább Szentivánéji álmot vagy Romeó és Júliát? Miért látogat el a rendezőhöz a lehető legabszurdabb bizottságok képviseletében az egész családja? Miért néznek a halottak folyton a közönség szemébe?
Miért szimpatikus III. Richárd figurája? Miért nem akarnak megszületni a gyermekek?
Erről, és ennél többről szól a III. Richárd betiltva Anca Bradu rendezésében.
Bónuszunkkal most kivételes lehetőséged nyílik, hogy Budapesten nézd meg az Újvidéki Színház vendégdarabját a Határon Túli Magyar Színházak Szemléjén.
Tetszik? Ajánld ismerőseidnek is!