„Amikor elmélyülünk egy alkotási folyamatban, lelkünk megkönnyebbül, kiszabadul a mindennapi gondok szövevényes hálójából. A rajzolás, az alkotás-mindegy, művészi-e vagy sem-az emberi lélek egyik legősibb kifejezési módja.” (Betty Edwards)
Amikor arról beszélünk, hogy kamaszkor, a szülőben automatikusan az tör felszínre, hogy csak ezen legyünk túl. Ez az időszak nehéz az egész családnak. Nem könnyű a szülőnek, de nem könnyű a kamaszkorú gyermeknek sem. Ebben az életszakaszban szélsőséges érzelmek, viselkedések uralják a gyermeket. Kiszakad a kisgyermekkorból, és belép a személyes ÉN megtapasztalásába. Érthetetlen számára, hogy mi zajlik benne, mi történik vele. Sajátossá válik viselkedésükben a Hazugság, a Szemtelenség, a Lustaság, a Szerelem, Ki is vagyok Én? Szélsőségessé válik a viselkedésük, amit önmaguk sem értenek. Egyik pillanatban még vidám, a következőben már összepakolná kedvenc ruháit és elmenekülne a szülői házból. A szülő első számú ellenségé tud válni.
Mindenki átéli ezt a korszakot... „A gyermekek világa őszinte. A gyermekek világa tiszta. A gyermekek világa ártatlan és ösztönös. A gyermekek világa egy külön világ. Beszélnek nekünk, de mi nem értjük meg őket.”
A mai megváltozott, felgyorsult világban, a túlzott elvárások miatt a gyerekekre túl nagy nyomás nehezedik. Úgy érzik, hogy mindenkinek meg kell felelni, az iskolában a pedagógusoknak, a csoporttársaknak, szülőknek. Olyan világban élünk, ahol a társadalomnak szintén meg kell felelni, különben kevésbé válnak elfogadóvá. Ebben nem könnyű helyt állni. A társadalom nagy része csak azt értékeli, aki megfelel és belefér a szűk négyzetbe. Kitűnő tanuló, szófogadó, kiváló sportoló stb... Fontos, hogy megtaláljuk egyénileg gyermekeinkben az értékeket.
A 3 napos rajztanfolyamon nemcsak rajzolni fognak a gyerekek, hanem megtámogatást kapnak arra a folyamatra, ami jelen pillanatban zajlik bennük. Értelmezést kapnak arra vonatkozóan, hogy mi is történik velük. Tudatossá válnak magukra, talán még a szüleikre is. A tanfolyam elvégzése után, önkifejezésük, kreativitásuk megnyílik. Tudatosabbá válnak a jelenlegi élethelyzetükre, megismerik életkori sajátosságaikat. Eszközt kapnak a kezükbe, hogy szélsőséges világukat megértsék. Mindenkiben van lehetőség, csak fel kell fedeztetni gyermekeinkben azt.
A 3 napos tanfolyamon megtanulják az 5 alapvető, rajzoláshoz szükséges érzékelést. A rajztanfolyamon értelmezést kapnak érzésekre, szituációkat, helyzeteket elemzünk az élethelyzeteikből. A rajzolás közben feldolgozásra kerülnek problémák, egyfajta feloldásra lelhetnek alkotás közben. Megtanulják alkalmazni a 3 nap alatt elsajátított eszközöket, hogy stabilabb, kiegyensúlyozottabb kamaszkort élhessenek meg.
Tetszik? Ajánld ismerőseidnek is!