Egy úrvezető igazi képességei nem akkor derülnek ki, amikor autóversenyt néz a tévében, hanem amikor éles helyzetben, váratlan eseményre kell reagálnia, reflexből, rutinszerűen. De ez persze fordítva is igaz: az ilyen helyzetekben akkor tudunk jól reagálni, ha már volt benne részünk, ha ismerjük, miként viselkedik az alattunk lévő pár tonna mondjuk jeges úton, vagy ha épp szembe száguld velünk valaki. Hogyan viselkedik autónk, és hogyan reagálunk a viselkedésére mi?
A Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági Szakága és a Topi Autósiskola közös megegyezése szerint épült fel az a vezetéstechnikai tréning, amit ajánlatunkkal most te is megtapasztalhatsz. A gyakorlatok a legmodernebb technikai berendezésekkel, ún. rántó pados vezetéstechnikai pályán történik.
A pályán extrém időjárási körülményeknek megfelelő, csúszós, „jeges” (0.2 talajtapadási tényezővel rendelkező) útfelületet tudnak imitálni. A vezetéstechnikai pályán tréningezők a feladatok végzésére és azok azonnali értékelésére vonatkozó instrukciókat az autóban elhelyezett rádióból hallgathatják meg, amely kölcsönös kapcsolatteremtésre is lehetőséget ad. A résztvevők a saját gépkocsijukkal vesznek részt az oktatáson, ezért a gépkocsiknak meg kell felelniük a KRESZ 5.§-ban foglaltaknak. A vezetéstechnikai pályán az oktatás időtartama 2,5 óra.
Vezetéstechnikai tréning - a dobópados vezetéstechnikai pályán - az alábbi tematika szerint:
Vészfékezés száraz és vizes pályán, majd vegyes használat közben.
Imitált frontális ütközés elkerülése. Megcsúszó, megperdülő autó egyenes irányba kormányzása.
Blokkoló fékezés 50 km/h sebességről, „jeges” burkolaton megjelenő akadály (vízfal) előtt, megállás.
Féktávolságon belüli akadály, („kilépő gyalogos”) kikerülése.
Üzemi fék meghibásodása esetén a jármű lefékezése.
Szlalom feladatok száraz és jeges pályán 40 km/h sebességgel.
A váratlanul megjelenő akadály (vízoszlop) kikerülése.
Szándékos irányváltoztatás kézifék segítségével.
Váratlan oldalütközés, vagy jégbordára hajtás.
Szándékos irányváltoztatás (90-180 fok) kézifék segítségével a jeges pályán.
Kanyarodás csúszós pályán, növekvő sebességgel.
Tetszik? Ajánld ismerőseidnek is!