Ha évek óta vezetsz, akkor is van új a nap alatt, amit megtanulhatsz. A közúti forgalomban közlekedés tele van veszélyekkel és váratlan helyzetekkel. Nem csak azért, mert hirtelen lefékezhet előtted valaki, vagy mert esetleg szabálytalankodik, nem adja meg a Neked járó elsőbbséget, hanem azért is, mert az útfelület jobbára változatos és az időjárás extrém helyzeteket produkálhat.
A Többmintjogsi vezetéstechnikai tréningje éppen abban segít, hogy a váratlan helyzetekben is magabiztosan cselekedj, hogy a rossz útviszonyok mellett is félelem nélkül, könnyedén és ügyesen vezess.
Ez nem egy gyorsulási tréning, nem leszel Forma 1-es pilóta tőle. De minden fogást, trükköt, technikát megtanulsz, amitől az utasaid biztonságban érzik magukat melletted, és amitől Te magad is úgy érzed, hogy szuper sofőr vagy.
A 2,5 órás alacsony sebességindexű tanfolyam első fél órájában elméleti felkészítést kapsz, aztán a tanultakat 2 órában gyakorolhatod a Magyar Autóklub dobópados vezetéstechnikai pályáján trénered irányításával és segítségével. A közös célotok az lesz, hogy Te a lehető legkisebb kockázattal tudj részt venni a közlekedésben.
Ez a könnyített tréning elsősorban kezdő vezetőknek ajánlott, de nagyon hasznos és jó lehet azoknak is, akik évek óta vezetnek bárminemű biztonságérzet nélkül, és akkor is, ha csak esős, havas időben félsz vezetni. A képzésen megkapod a magabiztos vezetéshez kellő tudást elméletben és gyakorlatban is.
Vezetéstechnikai tréning tematikája (dobópados vezetéstechnikai pályán):
- Vészfékezés száraz és vizes pályán, majd vegyes használat közben.
- Imitált frontális ütközés elkerülése. Megcsúszó, megperdülő autó egyenes irányba kormányzása.
- Blokkoló fékezés 45 km/h sebességről, „jeges” burkolaton megjelenő akadály (vízfal) előtt, megállás.
- Féktávolságon belüli akadály („kilépő gyalogos”) kikerülése.
- Üzemi fék meghibásodása esetén a jármű lefékezése.
- Szlalom feladatok száraz és jeges pályán 40 km/h sebességgel.
- A váratlanul megjelenő akadály (vízoszlop) kikerülése.
- Szándékos irányváltoztatás kézifék segítségével.
- Váratlan oldalütközés vagy jégbordára hajtás.
- Szándékos irányváltoztatás (90-180 fok) kézifék segítségével a jeges pályán.
- Kanyarodás csúszós pályán, növekvő sebességgel.
Tetszik? Ajánld ismerőseidnek is!