Használd ki a nyarat a tanulásra, képezd magad vagy vállalkozásodat gyakorlatközpontú tréningen! Megmutatják, hogyan írj sajtóközleményt, miként adj televíziós vagy rádiós interjút. A tréning elérhető 3 órás villámképzés – mely inkább a gyakorlatra épül –, és 6 órás (+ szünet) képzés keretében. A Menedzserképző Központ elviszi a képzést vállalatodhoz, az általad megjelölt időpontban!
Bármilyen beosztásban dolgozunk, kommunikálnunk kell. Így tartjuk a kapcsolatot a munkatársainkkal, a partnereinkkel, és – egyre több alkalommal – a médiával. Az üzleti, munkahelyi siker egyik legfontosabb feltétele az ötletes és eredményes kommunikáció.
Az esetek egy részében jó megoldás lehet, hogy az ilyen ügyekben a szakirányú ismeretekkel rendelkező PR-os jár el, de a szervezet érdekei sok esetben azt diktálhatják, hogy a nem kommunikációs munkakörben dolgozó közép- vagy felső vezetők is megszólaljanak. Egyre többször fordul elő, hogy az adott cég hitelességének megőrzéséhez szükség van ezen szakemberek megnyilvánulásaira is.
Ezért is szól ez a képzés a vállalatok PR munkatársai, kommunikációs vezetői, szóvivői, illetve a marketingkommunikáció területén dolgozó menedzserein túl, az egyéb területeken tevékenykedő vezetőknek és további menedzsereknek.
A 7 éves Menedzserképző Központ a közép- és nagyvállalatok közép- és felső vezetői számára szervez nyílt konferenciákat, workshopokat a gazdaság számos területein (adatvédelem, marketing/PR, HR, menedzsment, turizmus és egyéb készségfejlesztő témák). Továbbá a cég immár kihelyezett, zárt tréningeket is kínál munkahelyi flow, ügyfél- és panaszkezelés, beszéd- és előadástechnika, hatékony telefonos kommunikáció, médiakommunikáció, valamint lokális marketing témákban.
A bónusz tartalmazza a tréning díját, és a gyakorlathoz szükséges operatőr munkatárs díját.
A tréning nem tartalmazza az útiköltséget, mely Budapesten kívüli helyszín esetén a 140 Ft + áfa/kilométer. A tréning létrejöttéhez szükséges helyszíni technikai feltételeket (vászon, projektor, mikrofon, hangosítás) a Megrendelő biztosítja. Külső helyszínen történő képzés esetén a Menedzserképző Központ készséggel áll rendelkezésre a helyszín és a vendéglátás biztosításában.
TEMATIKA
1. Általában az újságírásról, a szakma helyzetéről
Azt kell elérni, hogy ne ellenségként tekints az újságíróra, hanem legalább mint „eszközre”. A média hihetetlenül fontos és megkerülhetetlen felület, amelyért ha idegenkedsz, és csak a vásárlás jöhet szóba, akkor milliókat kell kifizetned, ha viszont megismered, megérted a működését, akkor szinte ingyen a saját szolgálatába állíthatod.
- A média működéséről, szerepéről, fontosságáról
- Hogyan fogyasztjuk a médiát?
- A hazai gyakorlatról, és a külföldi irányokról.
- Az újságíró, a szerkesztőség
- Hogyan dolgozik az újságíró?
- Információforrások, leadási határidők.
- Milyen hatások befolyásolják az újságírót a munkájában?
- A nyilatkozó, megszólaló szerepe az újságíró munkájában, illetve egy cikkben/anyagban.
- A riportalany
- Mit vár az újságíró egy megszólalótól?
- A hír, a „hírgyártás” napjainkban
- Megmutatják azokat a fogásokat, amelyekkel be lehet a híradásokba, és azt is, hogyan tartható fenn a folyamatos jelenlét.
- Vizuális élmények és storytelling a médiában.
- Hogyan profitálhat egy cég a sajtóban való megnyilvánulásaiból?
- A sajtóközlemény. Háttérbeszélgetések, sajtótájékoztatók és interjúk szervezése,
- kapcsolattartás a sajtóval.
- Az interjú. A riport.
- Sajtókampányok tervezése, ütemezése és lebonyolítása. Utómunkák: sajtófigyelés és sajtóelemzés.
- Kríziskommunikáció
- A krízismenedzsment elindítása: hogyan kell válságtervet készíteni?
- Az eredményes válságkezelés folyamata
- A krízismenedzsment pszichológiája
- Mikor és hogyan kell tájékoztatni, illetve bevonni a szervezet munkavállalóit és az ügyfeleit? Mit mondjunk a munkatársainknak, és mit a partnereinknek?
- Mire lehet használni ebben a közösségi médiát, és mire a hagyományos csatornákat?
- Kríziselhárítás és helyreállítás, reputációmenedzsment
- Online
- Kiaknázatlan lehetőségek és váratlan helyzetek
- Közösségi média
2. A médiával kapcsolatos jogi szabályozás
A pontos jogszabály ismertetés mellett a trükkökről is beszélnek, vagyis azokról a fogásokról, amelyekkel a sajtó - „kijátszva” az előírásokat – igyekszik megkönnyíteni a saját helyzetét, illetve szó lesz arról, hogy a sérelmet szenvedett fél jogérvényesítését hogyan nehezítheti meg a média. Fontos annak is a bemutatása, hogy a szerkesztőségekben mire ügyelnek egy-egy téma kapcsán, hogyan próbálják kikerülni a jogilag veszélyes helyzeteket.
- Kinek mihez van joga?
- Ki milyen szankcióra számíthat, ha jogsértést követ el?
- A jogok érvényesítése.
3. Gyakorlat
A gyakorlat három részből áll: sajtóközlemény/hír írása, rádiós interjú, televíziós interjú.
- Bemelegítés, ráhangolás: emlékezetes élmények a médiával kapcsolatban.
- Sajtóközlemény, hír írása.
- Mikrofonláz – viselkedés a kamera előtt; interjúk készítése riporterrel, diktafonnal és kamerával; értékelés.
- Feladatok segítségével a tanultak alkalmazása (írott sajtó, rádió).
- A gyakorlat azonnali elemzése, a további teendők összegzése.
Tréner: Dr. Bocskay Zsolt, kommunikációs szakember