A pedagógiai tanítás szerint az óvoda a másodlagos szocializáció színtere. Egy közösség, amely a családon kívül elsőként lesz hatással a gyermek fejlődésére, formálja a világnézetét, alakítja azt, hogy milyen felnőtt lesz belőle. Ugyanakkor sok szülő számára az óvodába indulás az első alkalom, amikor el kell engednie a gyermeke kezét, és az addig féltő, óvó, családi burokban cseperedő csemetét egyszer csak másokra kell bízni. Természetes, ha nem veszed félvállról a számotokra tökéletes ovi megtalálását, és nagy hangsúlyt fektetsz arra, hogy már ebben az életkorban is a lehető legtöbb figyelmet és legjobb nevelést kapja a nagyon fogékonyban lévő gyermeked.
A Sashegy lábánál, egy zöldövezeti villaépületben található Sashegy Óvoda és játékra csábító kertje már elhelyezkedésével is igazi paradicsom a városban élő kicsik számára.
Családközpontú szemléletükből adódóan a kisgyermek nevelésének alapfeltétele a szülők és az intézmény nevelési elképzeléseinek és értékrendjének összhangja. Náluk nagyobb hangsúlyt kapnak azok gondolatok, melyek ezt a célt szolgálják, így például:
- A szülők az elsődleges nevelők a gyermek életében.
- A szülői példamutatás kiemelt jelentőséggel bír.
- Nagyon fontos minden egyes nevelő személye a gyermek életében.
- Mindig figyelembe kell venni a gyermek egyéni nevelési szükségleteit.
Az óvoda fő küldetése a gyermekek személyre szabott nevelésének megvalósítása, amelynek az egyik legjobb eszköze a tutor-rendszer. A család és óvoda jó kapcsolatát szolgálja egy képzett személy/tutor, aki elsősorban a nevelési kérdésekben törekszik támogatni a családot, mégpedig összehangolva az otthoni célkitűzéseket az óvodapedagógusok céljaival, elképzeléseivel. A gyermekek jellemének formálása mindig konkrét erények (rend, őszinteség, nagylelkűség, kitartás, erősség, bátorság, stb.) mentén valósul meg. Az óvoda a Katolikus Egyház tanítása szerinti magatartásra, gondolkodásmód és megnyilvánulás gyakorlására épít.
A gyermekkel foglalkozó pedagógus (óvónő, logopédus, mozgásfejlesztő) egész személyével, lelkével nevel, és ezt a folyamatos kihívást állandó szakmai és etikai képzéssel támogatja az intézmény. Az óvónők kiválasztásánál a csillogó tekintet és a szakmai tapasztalatok mellett a hitelességet tartották fontosnak, amely biztosítja az emberi magatartás és a hirdetett értékrendek és nézetek közötti összhangot.
Az óvoda hétfőtől péntekig reggel 8.00 órától délután 17.00 óráig tart nyitva.
A hozzájárulás magában foglalja a gyermek óvodai ellátását, a rendszeres foglalkozások díját (úszásoktatás, játékos koordinációfejlesztés, kirándulások), illetve a nevelést és fejlesztést segítő szakmai szolgáltatások díját (logopédus, fejlesztőpedagógus, zene és tornafoglalkozás).
Óvodai csoportjaik:
Korosztályonkénti bontásban indítanak max. 15-16 fős csoportokat. Jelenleg 3 csoportjuk van, kis, középső és nagycsoport.